Czas na Wzrok 40+. Inaugurujemy drugą edycję kampanii!

Czy wiecie, że osiemdziesiąt procent tego, co pamiętamy – widzieliśmy, a tęczówka oka ludzkiego ma sześć razy więcej unikalnych cech niż odcisk palca? Bo to, że płeć piękna widzi więcej kolorów wiemy nie od dzisiaj. To kobiety rozpoznają samochód po kolorze, a mężczyźni po marce. 😊 Powiem więcej – dwa procent kobiet w pełni zasłużenie może wydrwić męską ocenę koloru, bo jest w stanie rozpoznać około stu milionów barw. Hmm, to trochę wyjaśnia moje spory z żoną, że ten żółty to nie żółty tylko kanarkowy, a ten różowy to w rzeczywistości amarant. Nie wiem jak do tej pory mogłem przejść przez życie bez misternego nazewnictwa kolorów. Shame. 😊

To właśnie w trosce o ten najcenniejszy, człowieczy zmysł zainicjowano jedną z największych w kraju edukacyjnych i prozdrowotnych kampanii – Czas na Wzrok 40+. Inauguracja drugiej edycji wydarzenia odbyła się 27 lutego na warszawskiej starówce w Muzeum Świata Iluzji.

Autorami całego zamieszania są….

Pomysłodawcą przedsięwzięcia jest Grupa Essilor Polska, a precyzyjniej solidny kwartet czyli Essilor Polonia, JZO S.A., Varilux i Jai Kudo. Nie będę ukrywał, że bliski memu sercu jest jedyny w tym szanownym optycznym gremium producent soczewek okularowych JZO S.A., za którego mocno trzymam kciuki i o którym już niebawem usłyszycie znacznie więcej.

Marta Kieczka – Dyrektor Sprzedaży JZO S.A. i Radek Wiktorowicz (Ghosteye). Nie wiem co jest w tej kobiecie – nie ma opcji, aby doszukać się ujęcia bez tego zaraźliwego uśmiechu. Poza tym – świetny dowódca.

Tej Pani z najbardziej kojącym, radiowym głosem chyba nie trzeba przedstawiać. Krystyna Czubówna, moja skromna osoba oraz Adam Mamok – Dyrektor Zarządzający Essilor Polonia. Dziękuję za wspólną rozmowę!

Prez… co?

Podczas konferencji wielokrotnie przywoływano określenie prezbiopia i prezbiop. Jakby co, żebyście nie myśleli, że nazywając Was tak, ktoś Wam ubliża – już śpieszę wyjaśnić. Jeśli z ust lekarza lub optometrysty usłyszysz, że jesteś prezbiopem to znaczy, że w związku z magicznym przekroczeniem prze Ciebie czterdziestki (lub jej okolicy) Twoje oczy nie funkcjonują tak jak dawniej. Soczewka nie akomoduje (czytaj – ma trudności z ustawieniem ostrości w różnych odległościach) jak kiedyś i traci swoją elastyczność. Tą naturalną  przypadłość związaną z trudniejszym rozpoznaniem blisko położonych przedmiotów mogłeś zapewne zauważyć w restauracji wertując kartę dań czy być może robiąc to teraz –  czytając ten wpis i oddalając smartfona od oczu.

To, że prezbiopia jest naturalnym procesem i należy podejść do niego z odpowiedniej perspektywy systematycznie diagnozując wzrok i stosując korekcję okularową doskonale wiedzą ambasadorzy kampanii Czas na Wzrok –  Marzena Rogalska i Maciej Orłoś (prowadzący konferencję) oraz Krystyna Czubówna i Danuta Stenka. Tegoroczne spotkanie przebiegało w luźnej i pełnej dowcipu atmosferze oraz spontanicznych wypowiedzi, ale też i merytorycznych, przystępnych dla osób spoza branży treści. A za to odpowiedzialni byli współprowadzący – Mirosław Nowak (Prezes Grupy Essilor) oraz obecny w charakterze eksperta – optometrysty – Paweł Szczerbiński.

Gwiazdorska obsada

Zapewne kampania Czas na Wzrok 40+ nie obiłaby się tak szerokim echem bez zaangażowania i wsparcia doborowego towarzystwa gwiazd: Anny Dereszowskiej, Beaty Tadli, Ewy Pacuły, Ilony Felicjańskiej, Lidii Popiel, Anny Samusionek, Beaty Sadowskiej, Beaty Chmielowskiej – Olech, Karoliny Malinowskiej, Marty Kuligowskiej, Odety Moro, Kariny Kunkiewicz, Magdaleny Steczkowskiej i Piotra Królika, Zygmunta Hajzera, Stanisława Karpiel – Bułecki, Wojciecha Kalarusa, Sergiusza Ryczela czy Macieja Myszkowskiego.

Podejmiesz wyzwanie?

Mimo, że przesłanie kampanii Czas na Wzrok 40+ wydaje się proste, to z perspektywy skali zjawiska (około dziesięciu milionów Polaków to prezbiopi!) wielu z nas nie ma świadomości o problemie oraz wiedzy – jak postępować. Dlatego zapamiętaj – jeśli dotyka Cię „syndrom gumowej ręki” (która wydłuża się tak, abyś mógł cokolwiek przeczytać) zdiagnozuj najpierw swój wzrok u dobrego specjalisty. Jeśli przez myśl przemknął Ci pomysł, aby podeprzeć się marketowymi czy aptecznymi okularami do bliży, a po przeczytaniu owego wpisu nadal utwierdzasz się w przekonaniu, że myślisz dobrze, kieruję do Ciebie gwałtowną prośbę o szybkie oddalenie się w nieustalonym kierunku. Właściwy bowiem drugi krok, to ułatwienie sobie życia i poznanie świetnego rozwiązania jakim są okulary progresywne. Szkoda czasu na cwaniakowanie i bycie upartym mądralą po czterdziestce z mniemaniem, że prześlizgniesz się przez życie bez okularów. Nie sądzisz, że świat jest na tyle barwny i piękny, że dobrze jest dobrze widzieć? Podejmiesz wyzwanie?

Nadszedł Twój Czas na Wzrok #bez ograniczeń.

Zdjęcia: Podlewski/AKPA

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.