Soczewki okularowe – premiery 2019

Przełom lutego i marca był intensywnym okresem dla jednego z najważniejszych graczy na rynku soczewek okularowych w Polsce – marki JZO. Niewiele ponad tydzień czasu, czternaście miast, soczysty i obszerny program konferencji. Polska zaliczona wzdłuż i wszerz. Solidny marketingowy Road Show lub jak kto woli JZO on Tour. W ten oto sposób koronny producent oftalmiki w kraju zaakcentował fakt, że w zestawieniu z obecnymi czasami jedyną stała rzeczą jest zmiana i kierunek zgodny z japońską praktyką „kaizen”.

Zmian i nowości przygotowano sporo, o czym mieli okazję przekonać się obecni na spotkaniach właściciele salonów optycznych wraz ze swoją obsadą. Nowe technologie, rozwiązania, produkty i świeże spojrzenie na przyszłość. Cały projekt, począwszy od dyskretnej zmiany wizerunku JZO – Polskiego Eksperta Optycznego, miał okazje zaprezentować zespół na czele z Dyrektorem Sprzedaży – Martą Kieczką oraz Olgą Laskowską – Trędą – Marketing Manager.

Nie zdradzę Wam wszystkich nowinek i pomysłów, za to opowiem o tych, które przykuły najwięcej uwagi. Nie tylko zresztą mojej.

Wszechstronne soczewki progresywne Alteo

Po pierwsze nowa soczewka progresywna Alteo z technologią Niv Boost Control, która zastępuje zamieszczoną najwyżej w hierarchii progresów JZO – soczewkę Intuitiv Plus (artykuł poświęcony soczewkom progresywnym znajdziecie tutaj). Tym razem nadrzędnym celem działu badań i rozwoju JZO było zwiększenie stref bliży i odległości pośrednich z jednoczesnym zapewnieniem wyjątkowo płynnego przejścia miedzy każdą ze stref progresji i z zachowaniem maksymalnej ostrości widzenia. Tym sposobem stworzono produkt z czterdziesto cztero stopni szerszym obszarem widzenia bliży i odległości pośrednich w stosunku do soczewki Anateo Plus. Dzięki temu powstała konstrukcja, która ma szansę do maksimum zaspokoić oczekiwania użytkowników okularów progresywnych.

Nowoczesne soczewki dwuogniskowe B – Lite

Drugi gwóźdź programu to nowa generacja soczewek dwuogniskowych B – Lite, z widocznym na pierwszy rzut oka brakiem linii podziału miedzy obszarami do dali i bliży. Tym samym portfolio firmy powiększyło się o produkt przeznaczony dla zwolenników okularów dwuogniskowych, dla których skrzyżowano estetykę produktu ze świetną jakością soczewki wykonanej w technologii obróbki cyfrowej (freeform).

Obok konstrukcyjnych nowości warto także zwrócić uwagę na uszlachetnienia soczewek. Okazuje się, że na dobre w katalogu produktów zadomowiła się jedna z najlepszych powłok antyrefleksyjnych dedykowanych dla kierowców – Eye Drive. To dobra informacja dla tych, którzy chcieliby połączyć nie tylko spersonalizowane, ale i standardowe soczewki jednoogniskowe z doskonałym rozwiązaniem wpływającym na bezpieczeństwo „za kółkiem”.

Maksymalna ochrona oczu przed komputerem

I wreszcie nowy materiał BlUVXpert z wewnątrzsoczewkowymi molekułami blokującymi promieniowanie UV i wycinającymi część światła niebiesko-fioletowego. Chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć jak ważna w dobie dzisiejszych czasów i wszechobecnej komputeryzacji jest ochrona przez ekspozycją światła z monitorów, tabletów czy smartfonów. Dodatkowo dla zmaksymalizowania ochrony materiał BlUVXpert będzie dostępny z uszlachetnieniem Ideal Max Blue UV. Księgowi, informatycy i nocne, komputerowe marki – przed Wami właśnie zadebiutował okularowy „must have”.

Kampania Czas na Wzrok 40+

Cykl konferencji JZO to także podsumowanie sukcesu kampanii grupy Essilor – Czas na Wzrok 40+, której zadaniem niezmiennie było i jest edukowanie i zachęcanie społeczeństwa po czterdziestce do systematycznej diagnozy wzroku oraz zaakceptowanie i podanie ręki prezbiopii. Zdaje się, że wydarzenie rośnie w siłę, bowiem tegoroczna inauguracja kampanii przekonała, zainspirowała i zjednała jeszcze więcej gwiazd, dziennikarzy, aktorów i celebrytów z Krystyną Czubówną, Danutą Stenką i Maciejem Orłosiem na czele (artykuł i fotorelacja z wydarzenia!). Dzięki temu Czas na Wzrok urósł do rozmiaru jednej z największych prozdrowotnych kampanii edukacyjnych w Polsce. To też niewątpliwa zasługa jej ważnej części – Charytatywnego Biegu Czas na Wzrok, za sprawą którego do podopiecznych domów dziecka powędrowało ponad tysiąc par okularów. Kto z Was pobiegnie w tym roku??

Ostatnią konferencję w ramach Road Show JZO – Polskiego Eksperta Optycznego miałem przyjemność zwieńczyć swoim wystąpieniem na temat cech idealnie dobranej oprawy okularowej i ostatnio modnego trendu – stylistyki opraw okularowych. Idąc tym tropem okazuje się, że warto czasem rozłożyć na czynniki pierwsze dobór oprawy okularowej z uwzględnieniem analizy jej kształtu, barwy, a nawet osobowości człowieka, alternatywnie do często błędnego i czysto intuicyjnego podejścia do tej materii. I tak dotarliśmy do końca.

Czternaście miast, setki właścicieli salonów optycznych, optyków i zespołów sprzedawców. Powrót do przeszłości i spojrzenie w przyszłość, nowe projekty, innowacyjne produkty, zaplanowane na najbliższe miesiące atrakcje i ciekawostki. Wszystko to w służbie perfekcyjnemu widzeniu i zdrowym oczom. Bez ograniczeń, bez względu na wiek, potrzeby, pasje i charakter wykonywanej pracy.

Author

Ghosteye