Luksus w kobiecym wydaniu

Mimo niewygodnych czasów, z którymi zmagają się rozmaite branże oraz mniejsze i większe biznesy w naszym kraju rynek dóbr luksusowych wbrew pozorom ma się całkiem dobrze. Choć dla niektórych może wydawać się to kuriozalne i niezrozumiałe (przecież znany wszystkim patogen sporo namieszał w kotle zwanym gospodarką), to jako Polacy coraz częściej siadamy chociażby za kierownicą aut marek kojarzonych z ekstrawagancją i prestiżem. Co ciekawe – w miejscu na podium wśród dóbr, po które sięgamy coraz częściej są luksusowa odzież, biżuteria i akcesoria. A jeśli o akcesoriach i biżuterii mowa, to przestrzeń ta obejmuje również luksusowe okulary.

Czy premium i luksus to to samo?

Niektórzy z nas określenia „premium” i „luksus” traktują jak synonimy. Tymczasem określenia te nie są jednoznaczne. Wyroby i marki premium są powszechne i dostępne dla ogółu konsumentów (czytaj – dla sporej grupy okularników). To produkty bardzo dobrej jakości o wyższej cenie niż ta ogólnie przyjęta dla danej kategorii produktu. W przypadku towarów luksusowych mamy do czynienia z mniejszą dostępnością towaru (elitarność), a jego wykonanie cechuje niezwykła dbałość o szczegóły. Cyfra na metce takiego produktu potrafi zwalić z nóg. W przypadku optyki okularowej luksus kojarzony jest między innymi z markami, których pokazy prezentowane są w stolicach światowej mody takich jak Paryż, Mediolan czy Nowy Jork.

„Marian, tu jest jakby luksusowo!”

Po luksusowe i drogie okulary najczęściej sięga płeć piękna. Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze okulary stały się na przestrzeni lat elementem biżuterii, do której jak wiadomo bliżej jest kobietom. U kobiet siła „błyskotek” zdecydowanie bardziej niż u mężczyzn oddziałuje na daną stylizację i akcentuje atrybuty ciała. Nie trzeba być entuzjastą okularowej mody, aby wiedzieć, że do produkcji oprawek z wysokiej półki cenowej coraz powszechniej wykorzystuje się szlachetne kruszce, czyli typowe materiały jubilerskie uwielbiane przez słabą płeć.

Po drugie kobiety coraz częściej sięgają po zakup prestiżowych, okularowych marek wywodzących się z branży odzieżowej. Znane na całym świecie modowe brandy zadomowiły się na dobre także w salonach optycznych. Daje to możliwość kreowania swojego wizerunku spójnie z ulubioną marką ubrań, galanterii czy kosmetyków.

Po trzecie luksusowe, okularowe marki „stają na rzęsach”, aby prześcignąć się w wariacjach kształtów i w łączeniu ze sobą rozmaitych materiałów, czyli w szeroko rozumianym dizajnie. Fokus na płeć piękną w tym obszarze jest zdecydowanie większy. Kobieta – niezwykle wdzięczny obiekt w eksponowaniu okularowej mody i jej różnorodności odnajdzie dla siebie znacznie więcej fasonów, materiałów i kolorów niż mężczyzna. Niewątpliwie sprzyjają temu ogromne budżety poświęcane na reklamę i marketing, będące motorem napędowym popytu.

Nie tylko estetyka

Dzięki luksusowym i co istotne, dobrze dobranym okularom możemy sprawić, że jeden drobny detal podkreśli, a niekiedy zawładnie całą kobiecą stylizacją dodając jej klasy i sznytu. Warto abyśmy pamiętali też o jednym. Posiadanie na nosie markowych „kotów” nie kończy się na samej oprawie i jej wymiarze estetycznym. Pozostaje jeszcze funkcja korekcji i ochrony. To te właściwości decydują o tym jak widzimy i troszczymy się o nasz wzrok. Nie tylko prestiżowy logotyp na zauszniku, lecz przede wszystkim wspaniałe, ostre widzenie powinno być prawdziwym wyznacznikiem luksusu.

Ghosteye – Radek Wiktorowicz

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *