Fenomen Owsiakowych okularów 

To, że obok funkcji korygującej i ochronnej okulary mają olbrzymi potencjał wizerunkowy wiadomo nie od dziś. Podobnie jak to, że stały się nieodłącznym atrybutem wielu osób, które kojarzymy ze szklanego ekranu. Dzięki obecności na twarzy patrzałek, aktorzy, muzycy, celebryci prezentują się spójnie, plastycznie i intrygująco. Wielu z nich bez wizytówki na nosie nie jesteśmy w stanie albo nie chcemy sobie wyobrazić. Skawiński z Kombi bez opływowych oksów stałby się importowanym muzykiem, Wojciech Mann pozbawiony okularów byłby jak De Niro nie potrafiący rzucać mięsem, a Kuba Wojewódzki bez mocnych opraw degradowałby na półkróla TVN – u.

Okulary są świetnym narzędziem komunikacji

To często oksy nadają nam tego „czegoś”, stając się niepomijalnym atrybutem spoczywającym na naszych twarzach. Bo jak niby mielibyśmy komunikować się z drugim człowiekiem, nie zwracając uwagi na przedmiot, przez który na nas patrzy?

Efekt noszenia okularów bywa zaskakujący. Atrakcyjność kobiet dość często rośnie po założeniu kocich opraw. Taki wizerunek intryguje mężczyzn i w większym stopniu przykuwa uwagę. A jak jest u facetów? Dobrym przykładem jest dobry i zły glina. Zły to ten w przeciwsłonecznych aviatorach, które dodają mu powagi i respektu. Za to dobroduszny mądrala brylował będzie w żyłkach, patentach, delikatnych prostokątnych czy mniej lub bardziej wyrazistych owalnych oprawach. Okulary są przedmiotem, który doskonale wpływa na nasze wizualne IQ, które rośnie wraz z odzianiem na twarz owalnych opraw. Więcej o psychologicznej wymowie okularów przeczytacie tutaj.

Okulary Jurka Owsiaka

Skoro dotknąłem tematu pozytywnych bohaterów weźmy na tapetę okulary Jurka Owsiaka. Charakterystyczne, symboliczne, efektowne, świetne narzędzie komunikacji. Z upływem czasu biało – czerwone oprawki szefa Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy stały się symbolem braterskiej, bezinteresownej pomocy i głównym atrybutem znanego każdemu ekstrawertyka. Zresztą nazywajcie go jak chcecie – jąkający się konferansjer, filantrop-showman, dziennikarz radiowy, telewizyjny, kolorowa osobowość. Jedno jest pewne – człowiek odważny, nieprzeciętny i o wielkim sercu. Trudno w naszym kraju o tak silnie medialną postać, której znakiem rozpoznawczym i nieodłącznym elementem stylizacji stały się okulary.

Która z firm stoi za okularami Jurka Owsiaka?

Za produkcję WOŚP-owych patrzałek odpowiedzialny jest polski producent i dystrybutor okularów – firma New Vision Optica. Podobnie jak w roku ubiegłym spółka z Opola przekazała głównemu sztabowi Orkiestry solidną pakę z nowiuśkimi oprawkami. Na potrzeby tegorocznej edycji trafiło 120 par kultowych, numerowanych okularów. Zysk z ich sprzedaży rzecz jasna zasili kasę WOŚP, z której środki zostaną przeznaczone m.in. za zakup sprzętu okulistycznego dla dzieciaków. Minimalne kwoty licytowanych przedmiotów na portalu Allegro sięgają kilkuset złotych. Nie lada gratką mogą dla okularowych entuzjastów i kolekcjonerów być Owsiakowe oprawki o numerze seryjnym – 100. Pamiętajcie, że mimo zakończonego finału Orkiestry licytacje wciąż trwają!

Sie ma!

Radek Wiktorowicz – Ghosteye

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.