Skip to content

Blogger Spectacle – najlepsza marka okularowa Opti 2019

Jakiś czas temu opowiedziałem Wam nieco o moim styczniowym wypadzie na targi optyczne Opti 2019. Dzisiaj także informacje o monachijskim wydarzeniu, jednakże w świetle blogerskiej imprezy o wymownie brzmiącej nazwie Blogger Spectacle.

skladane okulary

Roav – kalifornijski producent ultralekkich, ultracienkich, składanych okularów

Kim jest influencer i bloger?

Od pewnego czasu organizatorzy targów optycznych w stolicy Bawarii oddają pewną przestrzeń i decyzyjność influencerom. Jeszcze kilka lat temu większość z nas mogłaby zapytać „influ… co”? Dla nieobytych z internetami krótko wyjaśnię to angielskie zapożyczenie. Inlfuencer to postać, która poprzez wszechobecne „pucowanie się” (czytaj – wyrażanie w sieci swoich opinii, promowanie produktów, rozwiązań czy stylu życia) wpływa na decyzyjność (często ogromnej) grupy odbiorców. Towarzyszy mu (a przynajmniej powinno)” lekkie pióro” pomocne przy tworzeniu artykułów i wpisów na swojej stronie i portalach społecznościowych. Postać taką często nazywamy wtedy blogerem.

Nieodzownym elementem jego obecności w tzw. blogosferze jest przebywanie w towarzystwie tego, co przykuwa najszybciej uwagę i natychmiast generuje emocje. To obraz, który jest swego rodzaju wizytówką i częścią portfolio influencera. Nierzadko przekaz taki wymaga zaangażowania sztabu ludzi, a jego efekt niczym nie odbiega od foto-sesji z najbardziej poczytnych magazów. I to szanuję.

okragle niebanalne oprawki

We Are Anu – kolejna marka okularów aspirujących do Blogger Spectacle Award. Jej znakiem rozpoznawczym jest innowacyjna, niezwykle łatwa w montażu i demontażu konstrukcja zauszników. Tu właśnie powędrował mój blogerski głos.

blogger spectacle podczas opti 2019
Nowoczesne kształty od Lightbird. Made in Italy.

czarne okragle oprawki do okularow
Owal never die. To jedna z przesłanek belgijskiej marki Komorebi.

Goła du..a to też wizytówka influencera

Wizytówką takiej postaci może być także w pół goła dupa… Mówię zupełnie poważnie… i to całkiem ładna i zgrabna dupa, która od wieków zawsze przyciągała obserwatorów…a dzisiaj (jak to fajnie zabrzmi) – generuje ruch i followersów. Może ta treść zalatuje trochę szowinizmem i brakiem taktu (jeśli kilka razy „dupa” kogoś obraziła), ale przyznam Wam, że kiedy zaczynam pisać tekst, nigdy do końca nie wiem w którą stronę się rozbiegnie. Może ze względu na tą nieprzewidywalność po prostu lubię pisać?

Wracając do „czterech liter” zastanawiam się czy dobrze, że się tak dzieje. W sumie jestem samcem i byłbym nieszczery, gdybym zakomunikował, że dupa jest fe. Wręcz przeciwnie. Była, jest i będzie świetnym marketingowym atrybutem (tak zresztą jak sześciopak czy duży biceps u faceta). Pytanie czy pełne wdzięku spojrzenie na cielesność oraz fotografia owej dupy w łazience i wrzucenie jej na Insta to jedno i to samo? Na pewno nie. Z drugiej strony mamy czasy, gdzie obydwa przekazy mieszczą się w granicach influencu znajdując w nim przestrzeń dla siebie. Tak czy nie? Ciekaw jestem jakie jest Wasze zdanie. Może ktoś zdobędzie się na komentarz pod wpisem?

bloger okularowy ghosteye

Ghosteye

Gdzie zatem w tym bałaganie jestem ja – Ghosteye? Myślę, że lewituję gdzieś w blogosferze w swojej niszy zwanej okularami. Chyba nie do końca zależy mi na akceptacji ogółu. Jedni lubią i czytają, innym jest nie po drodze. I dobrze. Chrzanić to. Nie szukam „fake’owych” obserwatorów z Bangladeszu. Cenię raczej reakcje ludzi na FB czy Insta odbierających na podobnych falach. Jeśli doczytałeś do tego miejsca, pewnie jesteś w tym gronie. I dzięki Ci za to.

Bloger okularowy jako opiniotwórca

Obecność na targach w Monachium zaplanowałem z dużym wyprzedzeniem, za to uczestnictwo w Blogger Spectacle to był czysty spontan. Skłamałbym, gdybym nie ucieszył się po przeczytaniu opinii organizatorów Opti 2019 na temat mojej strony i obecności na portalach społecznościowych. How nice!

blogger spectacle najlepsza marka okularowa gala

Lifestylowa blogerka Zukkermädchen oraz niemiecka gwiazda Youtuba – Philip Steuer

Zasady Blogger Spectacle były dość czytelne. Ponad dwudziestu blogerów – opiniotwórców, głównie z Europy miało wybrać spośród nominowanych firm zdobywcę Blogger Award. Każdy z pretendentów miał dwie minuty, żeby zaprezentować swoje okularowe rozwiązania i zaciekawić historią powstania swojego brandu. Laureatem tegorocznego Blogger Spectacle okazała się marka z Honkongu – Rounder&Rounder. Przyznam, że zaprezentowane przez debiutanta Opti okulary przeciwsłoneczne zdobyły (szczególnie wśród damskich obserwatorów) dużą aprobatę. Ręcznie wykonane, inspirowane naturą kształty, utralekkie i wygodne. Całość zbudowana z popularnego ostatnio beta – tytanu z soczewkami od Carla Zeissa.

oprawki w ksztalcie konczyny

kocie oprawki okularowe czerwone szla w okularach

Tak właśnie wyglądają owoce pracy handmadu Rounder&Rounder

odjechane oprawki okularowe
Odważne okularowe propozycje od Nina Mur

Czyżby zalewające świat i Europę chińskie badziewie odchodzi powoli do lamusa. Oby. Przyznać trzeba, że dalekowschodnie marki, nie tylko na przykładzie okularowej branży idą ostatnimi latami mocno w jakość. Tak trzymać! Do zobaczenia za rok.

Inne ciekawe

×